reizen-met-isa.reismee.nl

Christmas is coming!

Hoi allemaal,

Kerst komt eraan! Overal in Sydney hangen al kerstversieringen en dat is heel erg leuk maar tegelijkertijd ook erg vreemd. Het wordt hier steeds warmer en dan wordt ineens de kerstboom opgezet. Ondanks dat ik weet dat het bijna kerst is, voelt het nog niet zo. Het klopt gewoon niet helemaal dat het met kerst rond de 30 graden gaat worden. Ook is het natuurlijk raar om kerst niet met familie te vieren. Ik probeer alsnog zoveel mogelijk in de kerststemming te komen en er het beste van te maken maar dat is best lastig.

De zomer begint hier echt te komen. Met vrijwel elke dag temperaturen boven de 20 graden. Zelfs 20 graden voelt hier al heel warm aan, de zon voelt hier over het algemeen sowieso warmer omdat we hier onder het gat in de ozonlaag zitten. Dus lekker wat daagjes strand en veel buiten zijn zitten er zeker bij!

Vandaag is het toevallig heel slecht weer. Als het hier regent gaat dat anders dan in Nederland. Wij zijn wel een beetje regen gewend maar dat gaat hier echt heel anders. Door alle heuvels gaat alles naar het laagste punt en staan er best wat wegen onder water. Ik reed vanochtend over een brug en daar stonden twee auto’s vast in het water omdat het water geen kans had om weg te lopen. Over een stuk waar ik normaal gesproken 30 minuten met de auto over doe, was ik nu gewoon 1,5 uur onderweg! Dat slechte weer is natuurlijk niet heel erg leuk maar dit was een goed excuus om met Yara kruidnootjes te bakken en films te kijken! Zo’n dag is af en toe ook geen straf.

Ik zit alweer over de helft van het au pair zijn. de tijd gaat echt ontzettend snel. Nog 3,5 week werken en dan heb ik 2 weken vrij met kerst en oud en nieuw. De week nadat ik weer aan het werk ben, krijg ik weer een paar dagen vrij om samen met vriendinnen naar Tasmanië te gaan! Als ik daarvan terugkom is het nog maar twee maanden als au pair. Ik heb het nog steeds naar mijn zin maar ben ook wel blij als ik iets anders kan gaan doen en dan mijn eigen plekje heb in plaats van bij iemand anders in huis te wonen.

Dit was het weer voor deze blog.

Laat als je wilt een leuke reactie achter!

Liefs, Isa

Reacties

Reacties

Harvey

Je kan aan je schrijven zien dat je erg op je plek bent :) we denken aan je, zeker met kerst

Desiree

Leuk om zo je avontuur mee te beleven. Ik begrijp het dubbele gevoel met Kerst. Wij denken aan je.
Nog veel plezier de komende periode. Dikke kus van ons allemaal!?

rida

Hoi Isa we begrijpen het ook een dubbel gevoel, maar ik heb begrepen van mama dat je ook een gezellige kerst te gemoed gaat, ik ben ook al met kerst begonnen . Wel gezellig alles anders maken je ken dat wel balletje hier en slingertje daar, wij gaan nu ook kerstavond naar Yvonne zijn moet met kerst werken vandaar,dus wij tweetje gaan eens kijken wat we doen en wie er nog meer moet werken. We waren vorige week bij Damaris haar verjaardag die is 12 geworden.
Wel leuk zeker daar een heel andere kerstversiering, op de Canarische eilanden is de versiering erg bond vind ik zelf wij waren daar eens een week voor de kerst vandaar dat ik dat gezien heb. Ja sinterklaas is bij ons niet meer van toepassing he. Ome Chris en ik zijn ook nog een paar dagen moezel geweest , e wat denk je het was alsmaar mooi weer geweesten de drie dagen dat wij er waren regen en mieser haha. Toch wel genoten hoor. Jij gaat het mooie weer te gemoed en wij de kou en het is al vroeg donker ook hoor . Nou lieverd je hoor weer van me veel plezier en gezelligheid toegewenst ??❤

Sandra

Geniet maar lekker van de zon en de warme regen. Hier sta ik op een donker en nat Zuidplein om jou een beeld te geven ;-)
Leuk hoor om af en toe een verhaaltje van je te lezen. Henk en Ellen kregen het twee weken geleden al op hun heupen en ko den vorige week echt niet meer wachten. De tuin is versierd en de boom stond al toen Sint nog niet weg was. Gezellig met al die lampjes en dan kruidnootjes en marsepein erbij.
Verdder worden er volop recepten uitgeprobeerd, videoland gekekenen Roel kon het niet laten om toch nog weer te gaan zeilen omdat er zo'n mooie herfststorm overkwam.
Jij heel veel plezier de komende vrije weken. Liefs van ons allemaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!