reizen-met-isa.reismee.nl

Dagje strand en Surry Hills festival!

Hoi allemaal,

Ik zit hier inmiddels ruim 6 weken. De tijd gaat echt ontzettend snel. De laatste keer dat ik heb geschreven heb ik het gehad over de Coogee to Bondi walk die ik heb gedaan met een aantal meiden. Met die meiden klikt het heel erg goed en we doen nu allemaal leuke dingen samen!

De week die hierop volgde heb ik ook weer veel leuke dingen gedaan. Op donderdag ben ik samen met een nieuw meisje, Lisa, wat gaan drinken in de stad. Dit was echt mega gezellig. De dag erna op vrijdag had ik een meet en greet van Smartaupairs, dit is de partnerorganisatie van Travel Active. Ik was hier alleen naartoe gegaan maar kwam Susan tegen. Het was meer een verkooppraatje van reisbureaus dan andere au pairs leren kennen dus achteraf zijn Susan en ik meteen weggegaan. Na een heerlijke lunch samen was het ook weer tijd om naar huis te gaan.

Die zaterdag ben ik samen met Susan, Afke en Vera naar Dee Why beach geweest. Het was een warme dag met 30 graden. Susan en ik hadden in de ochtend boodschapjes gedaan voor snacks en lunch. Vera had haar speaker meegenomen voor muziek en zo hebben we dus de perfecte zaterdag gehad. Ook heb ik toen voor het eerst hier in de zee gezwommen. Zonder dat we het wisten waren we buiten de vlaggen gaan zwemmen waardoor de zee best ruig was. Het was nog niet levensgevaarlijk maar moesten wel een beetje oppassen. Nadat we klaar waren op het strand bleek het happy hour te zijn bij bijna alle strandtenten. We hebben lekker een cocktail gedronken en zijn toen allemaal weer naar huis gegaan. Op zondag heb ik een relaxdagje gehad.

Deze week had ik op dinsdag vrij gekregen omdat ik de zaterdag ervoor heel de dag moest oppassen. Ik ben toen met de ferry naar Manly geweest. Dat was echt ontzettend mooi. Vanuit de ferry kan je de harbour op zo’n andere manier zien. Vanaf het water zie je dan de Harbour Bridge en de Opera House. Het water in Australië is ook overal heel erg blauw wat het allemaal nog mooier maakt. In Manly had ik samen met Vera afgesproken. We hebben een wijntje gedronken en lekker gekletst. Helaas was het te koud om op het strand te liggen. Gelukkig komt de zomer eraan en kunnen we dat nog vaak genoeg doen.

Ook op vrijdag had ik vrij omdat Jen een dagje thuis werkte. Ik ben toen samen met Susan naar een zwembad met sauna geweest. We hebben hier heerlijk gerelaxt en gekletst. Daarna ben ik met Susan mee naar huis gegaan en hebben we haar hostkinderen opgehaald. Het is wel grappig om te zien hoe dat bij andere au pairs gaat. Ook is het dus wel fijn om af en toe advies te krijgen omdat iedereen in hetzelfde schuitje zit. We zijn met haar hostkinderen naar een strandje vlakbij geweest waar ze met vriendjes konden spelen. In de avond zijn Susan en ik samen pizza gaan eten. Was een hele gezellige dag!

Op zaterdag ben ik samen met Julia en Susan naar de Sydney Tower eye geweest. Vanuit hier kan je heel Sydney zien. Het is een soort Eiffeltoren idee. Het was heel erg mooi maar had toch wel wat meer een adrenalinekick gehad. Bij de Eiffeltoren kan je bijvoorbeeld ook naar buiten maar hier kon dat allemaal niet. Toch was het wel leuk om alles van zo’n hoogte te bekijken. Daarna zijn we naar het Surry Hills festival geweest waar er leuke muziek was en suikerspinnen!!! Susan en Julia hadden bij overgehaald om een tweede gaatje in mijn oor te laten schieten, en wel meteen die dag. We zijn opzoek gegaan naar een piercingshop die dit op zo’n korte termijn kon doen. Na heel het centrum van Sydney doorgezocht te hebben is het uiteindelijk niet gelukt. Dat tweede gaatje komt er wel maar nog heel eventjes wachten.

Dit was het weer voor deze update. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om weer een blog te lezen.

Laat als je wilt een leuk berichtje achter!

Liefs, Isa

Reacties

Reacties

Marike

Isa het is super leuk om je reisverslag te lezen. Fijn dat je daar al zulke leuke vrienden hebt en deze fantastische ervaring op doet. Leuk pm te lezen.
Groetjes Marike

Tante Mary

Gday Wat leuk om te lezen dat je naar mijn eerste vakantie adres ben geweest Dee Why Direct achter het lagaun aan het strand heb ik 6 weken door gebracht Pittwater road . Waarom ga je niet in het zwembad bij de rotsen is veiliger .Daar liggen heel wat zwem uurtjes .Wij konden de zee horen Mijn vriendin woonde daar .En naar Manly geweest .Heb je die hele winkelstraat doorgelopen naar Manly Beach Gezellig he al die winkels en eettentjes je Ik zit heel erg na te genieten met jou reisverslag en in gedachten ben ik er ook groetjes uit het koude kikkerland

Andrea

Super leuk om je in gedachte al kletsend en lachend te zien in Australië! Heerlijk dat je het zo naar je zin hebt. Enjoy my dear! Liefs je tantetje xxx

Tante Mary

Even nog een na berichtje In welke sub board of areaal wonen je vriendinnen Lisa Susan Julia En erg leuk dat jullie zo op pad gaan en genieten

Els

Hoi Isa,
Leuk om te lezen dat wat je allemaal doet. Je enthousiasme straalt er van af. Heel veel plezier. Xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!