reizen-met-isa.reismee.nl

Mijn eerste paar dagen in Australië!

Hoi allemaal,

Hier ben ik weer met een nieuwe blog. In deze blog ga ik vertellen over mijn reis naar Australië en mijn eerste weekend.
Woensdag 8 augustus was het zo ver, ik vertrok vanaf Schiphol naar Sydney. Ik had mijn laatste spulletjes gepakt en om half 5 vertrokken we naar het vliegveld. Mijn vliegtuig vertrok om negen uur maar ik wilde er op tijd zijn om rustig van iedereen afscheid te kunnen nemen en niet te hoeven haasten. Mijn ouders, mijn zus en haar vriend en mijn broertje gingen mee op mij uit te zwaaien. Op Schiphol hebben we nog een kopje koffie gedronken en toen was het zover. Na een afscheid met de nodige tranen, kon ik mijn koffer inchecken en door naar de douane. Omdat het vakantie was, had ik verwacht dat het lang zou duren voordat ik overal doorheen was. Uiteindelijk duurde het maar tien minuten voordat ik bij de winkels van Schiphol stond.

Wat nu? Wachten. Ik heb wat eten gehaald en ben wat winkels ingelopen. Na nog de laatste belletjes met vriendinnen, ben ik naar de gate gelopen. Eenmaal bij de gate stond mijn naam op het bord en moest ik mij melden bij de balie. Ik schrok daar best wel van. Mijn eerste keer alleen zo ver weg vliegen en dan gebeurd dit! Ik ging rustig naar de balie (ook wel een beetje gestrest) en daar was het wachten. De man achter de balie was druk bezig en had eigenlijk geen tijd voor mij. Toen ik eindelijk aan de beurt was, vertelde hij dat ik een upgrade had gekregen naar een plek bij de nooduitgang met extra veel beenruimte. Hij bood zijn excuses aan voor het ongemak, wat helemaal niet nodig was natuurlijk! In het vliegtuig zat ik naast een leuk stel. Zij waren onderweg naar Jakarta voor hun vakantie. Het was fijn dat ik wat aanspraak had en gewoon was gesprekken kon voeren.

Na een hele lange en vermoeiende vlucht van twaalf uur was in aangekomen op Kuala Lumpur. Hier zou ik een overstap van negen uur hebben voor mijn volgende vlucht. Mijn eerste vlucht had wat vertraging dus duurde de overstap uiteindelijk maar acht uur. Voor die acht uur had ik van te voren al een lounge geboekt waar ik onbeperkt kon eten en drinken, lekker kon douchen en even kon slapen. Het stel wat naast mij in het vliegtuig zat had ook een overstap, van twee uur. Hij was een KLM gold member en daarom zaten zij ook in die lounge. Ik was dus gelukkig niet alleen! Na twee uur moesten zij naar hun volgende vlucht. Ik heb even gedoucht en ben even gaan liggen. Het eten was niet helemaal mijn smaak dus daar heb ik niet heel veel gebruik van gemaakt. Wel was ik blij dat ik die lounge had geboekt, zo kon ik gewoon even lekker relaxen.

De negen uur waren voorbij en de gate bij mijn volgende vliegtuig ging open. Ik zat in de wachtruimte te wachten om te kunnen boarden. Tegenover mij zat een jongen die een schipholtasje bij zich had. Ik vroeg aan hem of hij ook net een overstap van acht uur had gehad en ja hoor. Al die tijd hadden we toch niet alleen hoeven doorbrengen, dom. We konden gaan boarden. Ik zat naast een man die niet al te lekker rook.

Nou ja, dacht ik bij mezelf, ik heb er al ruim 21 uur opzitten, die acht uur kunnen er ook nog wel bij. De laatste acht uur vliegen gingen niet heel snel voorbij, maar ik heb mijn ogen even dicht kunnen doen en heb vanuit het vliegtuig de mooiste zonsopgang kunnen zien! Toen we geland waren moesten we nog een halfuur wachten voordat we het vliegtuig uit mochten. In het vliegtuig hadden we een briefje in moeten vullen met dingen die je bij je had, wat je in Australië kwam doen en je naam en gegevens. Dit moesten we bij de douane in Australië laten zien. Bij het programma border security zie je altijd hoe heftig dit eraan toe gaat maar zo bijzonder was het allemaal niet. Toen ik ook mijn tas had opgehaald, kon ik eindelijk naar buiten lopen waar Jen op mij stond te wachten.

De eerste keer dat ik Jen zag was echt heel leuk! Ze stelde mij meteen op m’n gemak en was heel enthousiast dat ik er eindelijk was. We reden naar huis waar ik rustig mijn spullen heb uitgepakt en even heb gedoucht. Na dat ik in de middag een klein dutje van een half uur had gedaan, gingen Jen en ik, Yara ophalen van pre-school. Ze zei dat het ongeveer 25 minuutjes lopen was. Dit bleek iets langer. Na vijf keer heuvel op en af waren we er eindelijk. Al die heuvels zijn goed voor je beenspieren maar ik ben dit echt niet gewend! Pas nu merk ik hoe plat Nederland eigenlijk is want hier zijn echt alleen maar heuvels. Na een erg lange eerste dag ben ik lekker vroeg in bed gedoken.

Mijn eerste weekend was gelijk al heel erg druk. Doordat ik van te voren al wat contacten had gelegd via facebook, kon ik meteen in Sydney nieuwe mensen ontmoeten en was ik dus niet alleen. Op zaterdag ben ik samen met Minoesch, een meisje dat ik via facebook heb leren kennen, naar Sydney gegaan. We zijn naar the Opera House geweest, hebben samen geluncht en hebben toen nog even rondgelopen in het park. Het was zo gezellig dat we in de avond besloten weer terug te gaan om wat te gaan drinken. Helaas was Minoesch haar ID vergeten en kwamen we nergens binnen. We zijn terug naar Chatswood gegaan en hebben daar nog iets gedronken.

De tweede dag had ik afgesproken met Jonathan, de jongen die ik had ontmoet op het vliegveld. Hij was nog niet naar the Opera House geweest dus zijn we daar naartoe gegaan. Later in de middag kwamen Minoesch en Feike (ook iemand van facebook) ook met ons mee. We hebben toen de trein naar Luna Park gepakt. Luna Park was heel erg leuk maar heel duur! We zijn dus nergens in geweest. Ondanks dat was de sfeer goed. Toen we dat hadden gezien hebben we de Ferry terug gepakt naar de andere kant van het water. Daar kwamen we erachter dat het al best wel laat was en zijn we naar huis gegaan.

Mijn eerste paar dagen hier waren dus best wel druk maar ook ontzettend leuk! Ik hoop dat jullie het ook leuk vonden om te lezen. Laat als je wilt ook een leuk berichtje achter!

Liefs,

Isa

Reacties

Reacties

Oma

Ha Isa Leuk om je eerste berichtje te krijgen. Zo te lezen heb je een hele goede reis gehad. Wat heb je voor de eerste dagen daar al veel gedaan en fijn dat je van te voren al contact met reidsgenoten heb gehad zodat je de eerste ervaringen kon delen.Bemn heel benieuwd naar je eerste werkdag Hier gaat alles goed gisteren een dagje bij Lara geweest die gaat morgen over Dus vandaag nog een dagje helpen soppen Kus van mij ik volg je. Oma

Ingrid

Hoi Isa,

Wat leuk om jou blog te lezen. Het klinkt allemaal heel positief.

Groetjes Ingrid

Tante Mary

G-Day Isa Leuk dat je het naar je zin heb En kuitspieren krijg je daar wel. Een ding je hoef niet naar een sportschool want je traint nu dagelijks .Wat een hoop veerboten liggen daar he in Surkeliky kon je er wijs uit en anders gauw geleerd Hier pak je de auto en daar de Ferry.Blijf je volgen en zou heel graag even om een hoekje willen kijken Groetjes en genieten

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!