reizen-met-isa.reismee.nl

Weekend op het platteland

Hoi allemaal,

In mijn vorige blogpost heb ik jullie verteld hoe mijn vlucht en mijn eerste week hier waren verlopen. Ik ben hier echt met open armen ontvangen door iedereen en dat geeft me een heel goed gevoel. In de eerste weken heb ik al behoorlijk wat mensen leren kennen. Sommige mensen heel leuk, andere wat minder. Maarja daar kom je toch pas achter op het moment dat je iemand echt ontmoet.

Op maandag, dinsdag en woensdag zijn mijn standaard dagen met Yara. Ik vind het best lastig om een goede routine te vinden voor ons twee. Meestal probeer ik iets te plannen wat we in de ochtend kunnen doen en iets wat we na de lunch gaan doen. In de ochtend gaat ze vaak even alleen spelen zodat ik mij kan klaarmaken en ook alle snacks etc. voor de dag kan klaarmaken. Daarna doen we vaak en stukje lezen en schrijven omdat ze dit een beetje moet oefenen. Een stuk lopen en spelen in het park en onze ochtend is vaak al gevuld. Op woensdag hebben we nu wel standaard dat we naar de bibliotheek gaan. Daar hebben ze ‘storytime’ voor kinderen van 3-5 jaar. Yara vind dit heel leuk en zo wordt de dag ook een beetje gevuld.

Na de lunch kan Yara weer even zelf spelen. Omdat ze enig kind is, is het soms goed als ze alleen speelt zodat ze niet altijd gewend is om alle aandacht te krijgen. Elke dag doen we iets van ‘crafts’. Vaak is dit iets knutselen of verven. Dit gedeelte van de dag vind ze altijd helemaal geweldig! Rond een uur of vier is ze moe en kan ze tv kijken tot Blake en Jen thuiskomen.

Op donderdag en vrijdag gaat Yara naar pre-school en heb ik overdag vrij. Op die dagen probeer ik er altijd wel op uit te gaan, of dit nu alleen is of samen met mensen. Soms ga ik dan Sydney in. Laatst ben ik op donderdag naar Darling harbour geweest en heb ik daar met wat mensen afgesproken. Andere keren blijf ik in mijn stadje en ga ik daar wat winkels in of drink wat koffie. Om 3 uur is Yara klaar op school en haal ik haar op. Dit is 30 min heen en terug lopen en na een lange schooldag doen we er op de terugweg vaak wat langer over. Na school spelen we altijd nog even in de speeltuin naast haar school dus eerdat we thuis zijn is het vaak al half 5 en zit mijn dag er weer op.

De weekenden vul ik met leuke dingen doen. Soms doe ik dit met mensen die ik heb leren kennen en soms ga ik ook leuke dingen doen met Blake en Jen. Zo zijn we vorige weeg zaterdag naar een bierbrouwerij geweest voor Blake zijn verjaardag. Het uitgaansleven is Sydney is best leuk dus op vrijdag of zaterdag gaan ik en een paar andere er vaak op uit. Toch is het wel heel anders dan in Nederland. In Sydney heb je de ‘lock out rule’. Dit betekent dat niemand na 1 uur ’s nachts, ergens meer binnen komt. Zodra je na 1 uur een club uit gaat, is je avond dus voorbij. Dit komt omdat ze een aantal jaar geleden erg veel last hadden van uitgaande jongeren waarbij ook veel geweld kwam kijken. Door deze regel hebben ze dar verholpen. Dit betekent wel dat het hier allemaal een stuk vroeger begint. Waar wij in Nederland pas om 12 uur vertrekken om uit te gaan, begint het hier al rond 8 uur. Is niet erg hoor maar toch wel even wennen.

Afgelopen weekend ben ik door Jen en Blake meegenomen naar het dropje waar zij vandaan komen. Het heet Orange. Het ligt op zo’n drie à vier uur rijden van Sydney. We verbleven daar op de boerderij van Jen haar ouders. Mijn eerste Australische platteland ervaring dus. Onderweg in de auto, zag ik voor het eerst hoe mooi Australië eigenlijk is. Ik had dat natuurlijk al gehoord en gezien op foto’s maar het is anders om het ook echt te zien. We reden door de Blue Mountains en ondanks dat Jen zei dat het niet zo bijzonder was, vond ik het echt heel mooi. Ik wist natuurlijk al dat ik wilde reizen nadat ik klaar ben met Au Pair zijn maar nu weel ik zeker meer zien van dit geweldige land. Ook heb ik mijn aller eerste kangoeroes gezien! Ze waren in grote groepen en zijn echt heel erg snel!

We waren drie dagen in Orange. Op vrijdag moesten Blake en Jen gewoon werken. Blake zijn moeder en zwager hebben mij dan ook meegenomen de eerste dag om alle leuke dingen in Orange te bezoeken. We zijn naar Mount Canobolas geweest en zijn naar de top gereden. Dit is een oude vulkaan. Helaas was het een regenachtige dag dus eenmaal op de top konden we niet zo veel zien. Daarna zijn we een mega burger gaan eten voor lunch en hebben we een museum bezocht. Verder hebben we vooral veel rondgereden en nog een paar kleinere dingen bezocht. Op zaterdag heb ik samen met Jen, Blake en Jen haar moeder een wijnproeverij gedaan omdat Orange heel veel wijngaarden heeft. Dit was erg leuk om te doen! Daarna zijn we bij een speelhal gaan lunchen en daarna hebben Blake en Jen hun kroegen van vroeger laten zien. Dit was echt een super leuke en gezellige dag. Zondag was het vaderdag en hebben we met de familie een lekkere lunch gehad. Daarna zijn wij weer vertrokken richting Sydney.

Al met al doe ik dus heel veel leuke dingen en heb ik het echt ontzettend naar mijn zin hier in Australië. Natuurlijk zijn er ook altijd dagen die wat minder zijn maar die heb ik in Nederland net zo goed. Ik had deze ervaring voor gen goud willen missen en ik vind het helemaal niet erg dat ik hier nog een jaar moet doorbrengen.

Jullie horen snel van me ?

Liefs, Isa

Reacties

Reacties

Oma

Leuk om wakker te worden en dan een berichtje van jou te lezen.Fijn dat je het zo naar je zin heb en zo gastvrij bent ontvangen.Ik ken mij heel goed voorstellen dat zo,n heel ander land een indruk op je maakt,enje daar graag nog heel veel van wil zien.Maar alles op zijn tijd Het komt van zelf dichter bij Hier gaat alles zijn gangentje niet echt iets spannenend gebeurt Morgen ga ik naar Lara.Op de koffie en haar nieuwe huisje bewonderen .Ben echt benieuwd hoe het is geworden. De vacantie is voor iedereen voorbij Dus weer alles aan het werk tot aan de Kerst Ik ga nu snel verder want wordt om 10.30 bij Andrea verwacht maar wilde eers even jou mail beantworden Dikke kus en reis in gedachten met je mee

Carla de Groot

Goedemorgen Isa
Wat leuk dat ik je verhalen kan lezen.
Leuk en goed dat je al vrienden heb gemaakt. En dat je goed kan opschieten met je apair ouders.
Je bent goed ondernemend, en verveel je niet.
Onze Wijnanda gaat zondag 80 km lopen voor een goed doel Sofia kinderziekenhuis. Zijn we best trots op haar. En maandag gaan we midweek naar huisje met vakantie vrienden. Die we 15 geleden hebben ontmoet op kreta.
Nu heel veel groetjes van mij en een dikke kus Carla.

Andrea

Superleuk om je avontuur te volgen Isa! Keep up the good spirit! Dikke kus je Tantetje

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!